Tippek a hatékony Google kereső hirdetések létrehozásához – kis költségvetés esetén is

#GoogleAds #keresőhirdetések  #marketing

A Google Ads jelenleg kis- és nagyvállalkozások számára is az egyik leghatékonyabb hirdetési eszköz. Nem mindegy azonban, hogy mit hozunk ki az eredményekből, főleg, ha szűkös hirdetési költség áll a rendelkezésünkre.

A Google hirdetések egyik nagy előnye, hogy nincs minimális költségkeret, amit el kell költeni, ráadásul csak akkor kell fizetni, ha egy felhasználó a hirdetésre kattint. Ez nagyon jó költséggazdálkodási alapot biztosít a hirdetők számára, de hozzáértés nélkül könnyen el lehet égetni a pénzt, így nem árthat egy szakértőre bízni a hirdetések kezelését.

Ha csak kis költségkerettel tudsz hirdetni, vagy fokozni szeretnéd az elköltött pénzed hatékonyságát, fuss végig az alábbi eredményfokozó Google Ads tippeken!

Egy korábbi cikkünkben összegyűjtöttünk pár horrorisztikus pénzégető példát, hogy mennyire el lehet rontani a hirdetéseket: erről itt olvashatsz bővebben.
Ha mégis arra kerül a sor, hogy eleinte magadnak kell beállítani a hirdetéseid (vagy csak ellenőrizni akarod, jól vannak-e beállítva), akkor nézzük meg, hogyan hozhatjuk ki a legtöbbet a Google keresési hirdetésekből, akár alacsony hirdetési költségvetés esetén is.

De mi számít alacsony költségvetésnek?

Habár nincs minimálisan elköltendő költségkeret, kezdő lépésként legalább napi 1000 Ft-ra (havi 30.000 Ft) van szükség ahhoz, hogy a keresési hirdetések elegendő megjelenést és kattintást hozzanak. Ezen a szinten a hirdetők általában maguknak kezelik a hirdetéseket, mert nincs pénzük szakember megfizetésére.

Azon kis- és középvállalkozások esetén, akik már hirdetési szakember segítségét veszik igénybe, alacsony hirdetési keretnek számít a havi 50-100 ezer Ft költés. Mivel ez kiegészül a hirdetési menedzsment díjával, ezen a szinten még rendkívül fontos, hogy minden elköltött forint megtérüljön.

És akkor:

8 tipp a hatékony Google keresési hirdetések létrehozásához!

Az alábbi leírásban a keresési hirdetésekhez kapcsolódó lehetőségről és funkciókról esik szó, de itt most nem részletezzük a technikai és beállítási tudnivalókat.

1. Világos cél(ok) kitűzése

Ahhoz, hogy eredményesen és költséghatékonyan hirdess, világos célokat kell megfogalmazni minden Google kampányhoz, már a tervezés során!

Ehhez tedd fel a kérdést: Mi a vállalkozásod célja? Mit akarsz elérni ezzel a hirdetéssel?
Ismertséget szeretnél növelni, tájékoztatni akarsz, vagy konkrét eredményeket vársz?

Itt olyasmi válaszokra van szükség, mint pl. webshop vásárlás, ajánlatkérés, feliratkozás, időpontfoglalás, ügyfél regisztráció, előfizetés, letöltés, stb.
Ezek ismeretében már konkretizálható, hogy a hirdetéseknek mire kell felhívniuk a figyelmet, illetve, hogy milyen kereséseknél érdemes megjeleníteni őket.

A célok hiányában nem fogod tudni rendesen mérni a hirdetések eredményességét, ezért fontos, hogy tisztában legyél az elvárásokkal.

2. Cselekvésre ösztönzés a hirdetések szövegében

A Google szöveges hirdetéseknél limitált karakterszám áll rendelkezésre a címsorok és a leírások megírásához, ezért tömör és egyértelmű szövegezésre van szükség, hogy mindenki számára egyből érthető legyen, miről is szól ez a hirdetés.
Az előző pontban meghatározott célokat érdemes cselekvésre ösztönző felszólításként beleszőni a hirdetésekbe.

Példa egyértelmű célra és cselekvésre ösztönzésre:

Kulcsrakész passzívház építés. Kérj ajánlatot még ma!
Passzívház generálkivitelezés telekválasztástól a kulcsátadásig. Ajánlat 24 órán belül.

Vagy:

Lézeres szőrtelenítés. Foglalj időpontot online!
Irritációmentes, gyors és tartós szőrtelenítés igényes szalonban, nőknek és férfiaknak is.

Vagy:

Kulcsrakész napelem rendszerek. Legyen 0 Ft a villanyszámlád!
Napelem rendszerek teljeskörű ügyintézéssel, 100%-os garanciával. Keress minket még ma!

A hirdetésed célja az, hogy felkeltse az emberek figyelmét, nem pedig az, hogy nyelvtan versenyt nyerjen. Az online felhasználók kb. 2-3 másodpercet foglalkoznak egy megjelenő szöveges találattal. Ennyi időd van, hogy felkeltsd az érdeklődésüket, ezért a szövegezés inkább legyen lényegre törő, mintsem irodalmi.

3. A megfelelő kulcsszavak kiválasztása

A kulcsszavak kiválasztása a hirdetési eredményünk sarokkövei. Ezek azok a kifejezések, amikre szeretnénk, hogy megjelenjenek a hirdetéseink a Google keresőben. A legfontosabb pedig, hogy a kulcsszavak összhangban legyenek a hirdetésekkel és a szolgáltatásainkkal.

Például, ha egyedi, különleges torták készítésével foglalkozol, akkor a ‘kézműves torták’, az ‘egyedi torta’ és a ‘tortarendelés’ kulcsszavak jó kiindulási alap lehet.

Alacsony kerettel felesleges sok kulcsszóra hirdetni. Érdemes megkeresni azt a néhány főbb kifejezést, ami a legjövedelmezőbb demográfiai csoportra, piaci területre vagy termékre fókuszál. Ráadásul, ha túl sok kulcsszó van egy hirdetéscsoportban, akkor nem tudsz olyan hirdetés szövegeket írni, amely minden keresést kielégít (vagyis a kulcsszó témája egyezik a hirdetéssel).

A számodra hasznos kulcsszavak feltérképezéséhez a Google Ads rendszerén belül is találsz kulcsszótervezőt, vagy a Google Trends-et is használhatod.

Hiperreleváns kulcsszavak

A hiperreleváns kulcsszavak azok a kifejezések, amikkel egyértelműen a céged termékeit vagy szolgáltatásait keresik. Ebbe természetesen beletartozik a márkanedved is. (Ugye te sem akarnád, hogy a márkanevedre nem a saját céged, hanem folyton a konkurencia jelenne meg az elsők között?)

Példák hiperreleváns kulcsszavakra (a fenti hirdetésszövegek alapján):

  • „passzívház kivitelező” vagy ha Szegeden van a székhelyed, akkor „passzívház kivitelező szeged”
  • „lézeres szőrtelenítés 11. kerület” vagy „szépségszalon lézeres szőrtelenítés”
  • „napelem kivitelezés” vagy ha csak helyileg szolgáltatsz, akkor pl. „napelem telepítés debrecen”

Az ilyen keresési kifejezésekre, amikkel kifejezetten téged vagy a szolgáltatásaid keresik, KÖTELEZŐ ott lenned a Google keresőben!
A hiperreleváns kifejezések nem alkalmazása olyan, mintha az ajtódon kopogtatna a vevő, de te sose nyitnál ajtót.

4. Negatív kulcsszavak használata

Elképzelni is alig lehet, hogy az emberek mennyi zagyvaságra és előre nem látott dologra keresnek egy-egy kulcsszó kapcsán, ami pillanatok alatt elviszi a hirdetési keretet és soha nem hoz eredményt.
Ennek kivédésére az egyik leghatékonyabb módszer, ha kizáró kulcsszavak segítségével megadod, milyen keresésekre NE jelenjenek meg a hirdetéseid.

Az egyedi torta példánál maradva kapásból kizárandó a ‘recept, házilag, hozzávalók, dekoráció, díszítés, tészta’ kifejezések, mert akik ezekre a szavakra keresnek, nagyon nagy valószínűséggel nem akarnak rendelni, de a kattintásukkal lemerítik a hirdetési büdzsét.

Ha például csak Budapesten belül szolgáltatsz, akkor érdemes a nagyobb városok nevét is kizárni, mert amíg a ‘tortarendelés budapest’ keresési kifejezés jó, addig a ‘tortarendelés sopron’ már nem megfelelő.

5. Minőségi mutató

Talán magától értetődőnek tűnik, de a legjobb mód, hogy kis költségkeret mellett is hatékonyan hirdethess, az az, ha a hirdetésed magas minőségűek.
De ki dönti el, milyen a hirdetések minősége? Természetesen a Google!

A Google felméri a beállított kulcsszavak, a hirdetések és az érkezési oldal közti relevanciát, ami alapján 1-10-ig terjedő minőségi mutatóval rangsorolja a kulcsszavakat, ez pedig hatással lesz a hatékonyságra. Ha a hirdetéseid minősége magas, akkor nagyobb előnnyel és alacsonyabb kattintási költséggel indulnak a megjelenési versenyben. Ha a minőség alacsony, akkor ritkább megjelenésre és drágább kattintásokra számíthatsz.

A Google persze nem heccből pontozza le a minőséget, hanem a hirdetésre kattintók viselkedése alapján. Például, ha a hirdetésed kézműves csokoládékat hirdet, de az érkezési oldalon csak kakaóbabot árulsz, akkor a látogatók rövidesen bezárják az oldalt, a hirdetésed minősége pedig alacsony lesz.

Ha magas minőségi mutatót és jó eredményeket szeretnél, akkor fontos, hogy a hirdetésnél megadott érkezési oldal, a hirdetések szövege és a beállított kulcsszavak ugyan arról szóljanak!

6. Optimalizált érkezési oldal

Sokszor nem is gondolunk bele, hogy a legjobban beállított hirdetések sem fognak működni, ha az érkezési oldalon nem találhatók meg a szükséges információk, nincs jól felépítve a tartalom, vagy mobilon teljesen használhatatlan a weboldal.

Kattintás után a látogatónak egyből meg kell értenie, hogy hova került, ami akkor fog sikerülni, ha a hirdetéssel egyező, jól tagolt tartalmak várják a weboldalon, ami kézenfogva vezeti a számunkra értékes cselekedet irányába.

Nem árt tudni, hogy a Google kiemelten figyel az érkezési weboldalak tartalmára és a mobil optimalizáció mértékére!

7. Használd a hirdetésbővítményeket

A rendszer által biztosított bővítmények olyan adatokkal, felhívásokkal és kiegészítésekkel bővítik ki a hirdetéseket, amik nagy mértékben növelik a hatékonyságot. A bővítményekkel feltüntetheted a telephelyed vagy üzleted címét, egyből hívható telefonszámot adhatsz meg, megmutathatod a webhelyed további fontos linkjeit és további rövid információkat adhatsz meg a szolgáltatásokról.

Mivel a címsorok és leírások alapvetően rövidek, ezekkel a bővítményekkel további fontos adatokat tűntethetsz fel, amit vétek lenne kihagyni.

8. Mindent mérj!

Honnan fogod tudni, hogy az emberek milyen csatornákon keresztül találják meg a weboldalad?
Mely oldalak és milyen tartalmak iránt érdeklődnek?
Hány évesek és melyik városban laknak a legjobb vásárlóid?

A legfontosabb információkat csakis analitikai mérés segítségével lehet megismerni. Megfelelő mérés nélkül vakon lövöldöznénk és feltételezések alapján hoznánk meg a döntéseket, ezért esszenciális, hogy a Google Analytics be legyen kötve a weboldaladba.

A legfontosabb információk megismeréséhez nem kell analitikai zseninek lenned. A Google Analytics-ből felhasználóbarát módon, szinte nulla erőfeszítéssel juthatsz hozzá az adatokhoz, akár perce pontosan. Mérj, elemezz, és használd fel az adatokat a hirdetések javításához. Ha mást nem is, ezt az 5 alapvető Google Analytics adatot ismerned kell!

Ha ezt a néhány tanácsot megfogadod, máris hatalmas lépést tettél afelé, hogy hatékonyabban költs a pénzed, könnyebben elérd a céljaid, és nem utolsó sorban növeld a megtérülés arányát.

Amennyiben mégis szakértőre szeretnéd bízni a hirdetéseid kezelését, ebben a cikkben összeszedtünk néhány tanácsot, hogy hogyan válassz marketing ügynökséget a céged számára.

Ha nem vagy biztos benne, hogyan értelmezd a rendelkezésre álló adataidat, vagy hogyan tudod hatékonyabbá tenni a marketingedet, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot.

Nézzük meg, hogy mit tehetünk a Te vállalkozásod növekedése érdekében! 🙂

Hivatalos Google Partnerek vagyunk!

Ez azt jelenti, hogy szaktudásunkat a Google is elismeri, mert rendelkezünk a szükséges ismeretekkel, partnereink hirdetéseit pedig megfelelően beállítjuk és karbantartjuk.

Tegyük együtt sikeresebbé a vállalkozásodat – írj nekünk!



    Mióta van jelen a vállalkozásod a piacon?

    Van-e jelenleg weboldalad?

    Jelenlegi weboldalad címe

    Miben szeretnéd a segítségünket kérni?

    Korábban hirdettél már a Google rendszerében?

    A kezelési díjon felül havonta mekkora keretet szánnál Google hirdetésekre?

    Milyen mértékű közösségi média jelenléttel bírsz?

    Milyen közösségi média oldalon vagy már jelen?

    A kezelési díjon felül havonta mekkora keretet szánnál Social hirdetésekre?

    Milyen jellegű weboldalra lenne szükséged?

    Kérlek röviden foglald össze, mivel foglalkozik a céged: