5 alapvető Google Analytics adat, amit ismerned kell

#analytics  #GA4  #marketing

A Google Analytics egy ingyenes webanalitikai szolgáltatás, amely segít megmérni és elemezni a weboldalad látogatottságát. Az Analytics segítségével megtudhatod, hogy honnan érkeznek a látogatóid, melyik tartalmakat tekintik meg és milyen hosszú ideig maradnak a weboldaladon. Ezek az információk segítenek javítani a weboldalad teljesítményét és hatékonyabbá tenni a marketingtevékenységedet.

Hogyan segít a Google Analytics javítani a marketinget?

  • Kiderül, hogy honnan érkeznek a látogatóid: ez segít meghatározni, hogy mely marketingcsatornák működnek a leghatékonyabban, és hogy mire érdemes összpontosítanod.

  • Megtudhatod, melyik tartalmakat tekintik meg a felhasználók: ez segít azonosítani a legérdekesebb tartalmakat, aminek finomításával további potenciális ügyfelek figyelmét keltheted fel.

  • Mérhető, milyen hosszú ideig maradnak a látogatóid a weboldaladon: ez segít meghatározni, hogy az egyes forrásokból érkező látogatóid számára releváns-e a megjelenített tartalom.

  • Megvizsgálhatod a felhasználók viselkedését az oldaladon: ez segít azonosítani a látogatóid által tapasztalt problémákat és feltárhatók az elakadási pontok vagy hiányosságok.

Az online marketingben kötelező az adatközpontú döntéshozatal használata!

Nincs olyan, hogy „szerintem”,pedig biztos úgy van”, „valószínűleg”,mi úgy gondoljuk”.
Az adatközpontú döntéshozatalnál bármilyen döntés előtt az adatokat használjuk támpontnak. Ez egy hatékony módszer, mert segíthet elkerülni a hibázást és hamarabb érhetünk el jobb eredményeket a vaktában lövöldözés helyett.

Viszlát Universal, helló GA4!

Talán hallottál már róla, hogy a Google Analytics eddig ismert (Universal) verziója 2023 júliusától megszűnt, s egy ideje már csak az új Analytics 4.0 (GA4) érhető el. Az új verzió számos újdonsággal és rengeteg hiányossággal igyekszik támogatni a marketing hatékonyságát. (A GA4 cseppet sem felhasználóbarát univerzumáról és a régi mutatók előcsalogatásáról egy másik cikkben írunk majd.)

Ha mást nem is, ezt az 5 mutatót feltétlen figyeld a GA4-ben!

1. Forgalomszerzés

A forgalomszerzés mutatja meg, hogy az egyes csatornákon keresztül hány látogató érkezett a weboldalra adott időszakban. Ez visszajelzést ad a marketingcsatornák eredményességéről, illetve nyomon követhető a weboldal organikus (nem fizetett) forgalmának a változása is. A mutató a Jelentések menüponton belül az Ügyfélszerzés/Forgalomszerzés alpontban érhető el.

Mivel az alapvetően beállított mutatókból (display, paid social, paid search, stb.) nem lehet teljesen beazonosítani az egyes médiumok és csatornák teljesítményét, érdemes egyből a Munkamenete forrása/médiuma elemre váltani az oszlop tetején lévő legördülő menüben:

2. Oldalak látogatottsága

Az oldalmegtekintések mutatják meg, hogy hány oldalt tekintettek meg a látogatóid egy adott időszakban, s hogy az egyes oldalakra/aloldalakra hány megtekintés jutott. Ezek az értékek nagyban függenek attól, hogy a hirdetéseid hova vezetik a látogatókat, ezért ennek tükrében érdemes értelmezni az adatokat.
A mutató a Jelentések menüponton belül az Elköteleződés/Oldalak és képernyők alpontban érhető el.

Az oldalmegtekintések mértéke viszont csak az érem egyik oldala! Persze ki nem örülne neki, ha egy bemutatkozó vagy egy termék leíró oldalt 5000 ember tekint meg?

3. Tevékenységek időtartama

Hogy az oldalunkra valóban releváns látogatók érkeztek-e, azt a tevékenység átlagos időtartama alapján tudjuk eldönteni. Ha a látogatókat érdekli a termékünk vagy a szolgáltatásunk, feltételezhetően végig fogják olvasni az oldalt. Ha viszont nem a megfelelő célközönséget érjük el a hirdetéseinkkel, akkor a látogatók hamar elhagyják a weboldalt, ami alacsony oldalon töltött időt eredményez.

4. Konverziók

Talán nem kell mondani, hogy a számunkra legértékesebb és legfontosabb műveleteket (pl. vásárlás, űrlap kitöltés, feliratkozás, stb.) nevezzük konverziónak, amit kötelező mérnünk! Enélkül nem tudjuk meg, hogy mely tartalmaink és csatornáink működnek a legjobban.

A konverziók méréséhez előbb egy eseményt kell létrehoznunk a rendszerben, amit aztán megjelölhetünk majd konverzióként. A GA4 számos alap eseményt tartalmaz, amik közül a legtöbb weboldal számára egyedül a ‘purchase’ lehet releváns (az is csak e-kereskedelmi oldalak számára), ezért a számunkra fontos eseményeket manuálisan kell létrehoznunk. Ezt az Adminisztrálás területen az Események ponton belül tehetjük meg, az Esemény létrehozása gombra kattintva.

A létrehozott esemény melletti csúszkával jelölhetjük meg, hogy az eseményünket konverzióként is mérni akarjuk.

Fontos: amíg a rendszer nem mért legalább egyet az eseményünkből, addig azt nem tudjuk beállítani konverzióként!

5. Demográfiai és geográfiai adatok

Ha már elegendő esemény és konverziós adatunk gyűlt össze, akkor feltétlen érdemes megvizsgálni, hogy a számunkra hasznos tevékenységet végrehajtó emberek hol laknak, hány évesek és milyen neműek. A mutatók a Jelentések menüponton belül az Felhasználói attribútumok/Demográfiai csoport alpontban érhetők el.

Az első oszlop legördülő sávjában kiválasztható a kívánt dimenzió (pl. város, korosztály, stb.), ami alapján leszűrhetjük a látogatókat és megvizsgálhatjuk az egyes csoportok eredményeit. Ez alapján kizárhatjuk a kommunikációnkból azokat az országrészeket, megyéket vagy városokat, illetve azokat a korosztályokat, akik nem hoznak megfelelő értékű eredményt. Az adatok ismeretében pedig sokkal célzottabb, a költségkeretet sokkal hatékonyabban felhasználó hirdetéseket készíthetünk.

Tippek a Google Analytics mutatók felhasználásához

  • Hasonlítsd össze a mutatók értékeit az előző időszakokkal: ez segít azonosítani a trendeket és a változásokat.
  • Hasonlítsd össze a mutatók értékeit marketing csatornákra bontva: ez segít megérteni, mi működik jobban.
  • Használd a mutatókat a döntéshozatalhoz: a mutatók segítségével kizárhatod a nem működő dolgokat és hatékonyabbá teheted a marketingstratégiádat.

Ha kíváncsi vagy rá, milyen elképesztő eredményeket lehet elérni az adatok elemzésével, akkor olvasd el a pénzégető hirdetések helyreállításáról szóló cikkünket!

Ha nem vagy biztos benne, hogyan értelmezd a rendelkezésre álló adataidat, vagy hogyan tudod hatékonyabbá tenni a marketingedet, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot.

Nézzük meg, hogy mit tehetünk a Te vállalkozásod növekedése érdekében! 🙂

Hivatalos Google Partnerek vagyunk!

Ez azt jelenti, hogy szaktudásunkat a Google is elismeri, mert rendelkezünk a szükséges ismeretekkel, partnereink hirdetéseit pedig megfelelően beállítjuk és karbantartjuk.

Tegyük együtt sikeresebbé a vállalkozásodat – írj nekünk!



    Mióta van jelen a vállalkozásod a piacon?

    Van-e jelenleg weboldalad?

    Jelenlegi weboldalad címe

    Miben szeretnéd a segítségünket kérni?

    Korábban hirdettél már a Google rendszerében?

    A kezelési díjon felül havonta mekkora keretet szánnál Google hirdetésekre?

    Milyen mértékű közösségi média jelenléttel bírsz?

    Milyen közösségi média oldalon vagy már jelen?

    A kezelési díjon felül havonta mekkora keretet szánnál Social hirdetésekre?

    Milyen jellegű weboldalra lenne szükséged?

    Kérlek röviden foglald össze, mivel foglalkozik a céged: