Webshop eladások növelése online eszközökkel

#webshop  #marketing  #google-ads  #facebook

Ha épp új webshopot készülsz indítani, vagy egy meglévő webshop bevételét szeretnéd növelni, akkor bizonyára tudod, hogy nem csak a vásárlások száma és a bevétel értéke, hanem a megfelelő mértékű megtérülés is kiemelten fontos. Hisz mi másért hirdetnénk?

Az alábbiakban olyan példákat mutatunk be, amik nagy mértékben növelhetik az eladások és a hirdetési megtérülés mértékét. Ehhez számos eszköz és lehetőség áll rendelkezésre, de használatuk előtt győződj meg róla, hogy webshopod technikai lehetőségeiből kihoztad a maximumot.

A hirdetések növelése vagy javítása előtt az alábbiakat érdemes megvizsgálni:

  • A webshop megjelenése legyen rendezett (azonos méretű és stílusú termékképek, szabályos sorok és oszlopok, átlátható felépítés).
  • Megfelelően gyors betöltési idő (max 2-3 mp).

  • Mobilra is optimalizált, reszponzív megjelenés (mobilon olvasható, könnyen koppintható méreteket használj).
  • Jól látható, megfelelő színű CTA elemek és gombok (pl. a kosárba és fizetés gombok zöld/narancs/piros színű legyen, semmiképp se kék/szürke/fekete vagy egyéb sötét szín).
  • A termékekről és a vásárlás részleteiről tájékoztasd körültekintően a vevőket (ha túl sokszor hívnak fel a vásárlók, akkor valami nem stimmel).
  • Növeld a bizalmat garanciával és pozitív ügyfél visszajelzésekkel, termékértékelésekkel.
  • Figyelj rá, hogy a termékeid a valós kereslethez és reális árakhoz igazodjanak.
  • Különböztesd meg magad a konkurenciától! Ha hasonló termékek vannak máshol is, akkor mitől vagy más? Miben nyújtasz többet? Miért válasszanak pont téged és ne a másik webshopot?

A legfontosabb pedig: WEBANALITIKA!

A weboldalad/webshopod mérje megfelelően a látogatói és az e-kereskedelmi adatokat, mert csak ez alapján lehet eredménynövelő döntéseket hozni!
A mérés nemcsak Neked nyújt tájékozódási pontokat, de a hirdetések javításához is elengedhetetlen adatokat biztosít.

Lehetőségek a webshop eredmények növelésére:

1. Álljunk több lábon!

Kifejezetten ajánlott a többcsatornás kommunikáció használata. Ez legalább a Google Ads, Facebook és hírlevél hármas szintjét érje el, de érdemes rendszeres online cikkekkel, SEO-val és további közösségi oldalakkal is kiegészíteni a jelenlétünket.

Az egyik ügyfelünk webshopjának fő bevételi forrását a Google hirdetések jelentik. Azonbanban jól látszik, hogy csak a bevétel 55%-a származik a Google hirdetésekből, ami a lefedettség miatt már nem nagyon növelhető tovább. Többcsatornás kommunikációval, a „sok kicsi sokra megy” elvvel viszont közel megkétszerezzük a webshop forgalmát, mindamellett a hirdetések átlag 4-6-szoros megtérüléssel (ROAS) működnek.  

2. Megfelelő célzás és beállítások

Az egyes csatornákhoz és hirdetésekhez válasszunk megfelelő célokat (pl. webshop esetében a vásárlás a megfelelő cél, nem pedig a hirdetések első helyen történő megjelenítése). Rendszeresen vizsgáljuk meg a beállításokat az eredmények tükrében, hogy ne égessük a péntz olyan hirdetésekre, amik nem működnek.

3. A már meglévő vásárlók megtartása (remarketing)

A webshop az új vásárlókból növekszik, de a meglévő vásárlók megtartásával válik igazán nyereségessé. Ugyanis aki egyszer már vásárolt, azt sokkal olcsóbb újabb vásárlásra rávenni, mint egy új vevőt megszerezni. Ehhez elengedhetetlen a remarketing (visszacélzó) hirdetések használata, és a vásárlói hűséget fokozó kedvezmények alkalmazása.

Egy 1 hónapos remarketing kampányt követő vásárlási hullám.
Kiemelten fontos, hogy rendszeres figyelmet fordítsunk a meglévő vevőinkre. Azok, akik már egyszer bizalmat szavaztak nekünk, sokkal könnyebben vehetők rá egy újabb vásárlásra, így egy gyengébb időszakban remarketing segítségével könnyen növelhető a forgalom.

4. Cross-sell és upsell értékesítés használata

Aki épp a vásárlás hevében ég, annak sokkal könnyebb eladni egy kiegészítő vagy egy akciós terméket. Feltétlen járj utána, hogy a webshopod milyen cross-sell/upsell technikai lehetőségekkel bír, mert átlagosan 3-5%-al növelheted az leadásokat ezzel az egyszerű módszerrel.

5. Pop up (felugró) ablakok használata

A gyakorlati adatok alapján az oldaladat elhagyni készülő potenciális vásárlók 10-15%-a is megállítható egy a kilépési szándék pillanatában felugró kedvezménnyel vagy ajánlattan, és sikeresen rávehető egy kívánt cselekvésre. Ezzel a módszerrel könnyen növelhető pl. a hírlevél feliratkozók listája, vagy egy egyszeri ingyenes kiszállítás kuponnal vehetjük rá a felhasználót, hogy nálunk vásároljon.

A pop up módszer különösen jól működik a kosár oldalon. A kosarát elhagyni készülő (forró állapotból épp kihűlő) vásárlót jó eséllyel meg lehet fogni egy picivel értékesebb kedvezménnyel vagy ajánlattal. Gondolj csak bele: ha egy fizikai üzletben egy vásárló a telepakolt kosarát lerakná a kassza előtt és otthagyna téged, nem akarnád mindenáron rávenni, hogy mégis vásároljon?

6. Adatalapú döntéshozatal

A Google Analytics (GA4) és Facebook (Meta) által mért adatok meglepő hatékonysággal járulhatnak hozzá a hirdetések és a webshop eredmények javításához, ezért nagyon fontos, a mérőkódók megfelelően működjenek az oldaladon.

Ha webshop hirdetéseket futtatsz, feltétlen nézd meg az alábbi mutatókat:

  • Milyen korosztálytól származik a bevételed? Ha van olyan korosztály (pl. 20 év alattiak, vagy 65 év felettiek), akiktől nem érkeznek vásárlások, zárd ki őket a hirdetésekből. Ne költs olyanra, aki nem vásárol nálad.
  • Honnan vásárolnak a legtöbben? Ha országosan hirdetsz, de a forgalmad zöme bizonyos régiókból származik, érdemes lehet ajánlatkorrekciókkal többet költeni a jobban konvertáló régiókra vagy városokra.
  • Milyen eszközt használnak a vásárlóid? Az online vásárlások már nagyobb arányban érkeznek mobilról, mint asztali gépről. Érdemes megvizsgálni az egyes eszközök megjelenítési, kattintási és konverziós költségeit, és kizárni (vagy csökkenteni) azt, ami gyengén működik.
  • Figyelj a megadott kulcsszavak minőségi mutatójára és az oldalon töltött időre. Ha a minőségi mutató alacsony, vagy az emberek kevés időt (pl. csak 5-10 mp) töltenek az oldalon, akkor nem a megfelelő célcsoportot éred el a hirdetésekkel. Ez rontja a vásárlási arányt és növeli a hirdetéseid kattintási költségeit.
  • Figyelj a megtérülési arányra! Nem csak a vársárlások darabszáma számít, hanem a hirdetési költség megtérülése is. (Többet ér 100 ezer forintnyi hirdetésből 100 db vásárlást csinálni, mint 200 ezer forintból 120 db-ot.)

A fenti szempontokat figyelembe véve még egy rosszul teljesítő webshopnál is beindítható a növekedés.
Egy új ügyfelünk webshopjában szinte minden rosszul volt beállítva, ami csak szóba került ebben a cikkben. Az alapvető beállítások helyrerakásával – még kevesebb hirdetési költésggel is – már egyetlen hónap alatt közel megduplázódott a forgalom a tavalyi év azonos időszakához képest, és a növekedés még csak most kezdődött el.

Időként találkozunk azzal a problémával, hogy a megtérülés elmaradásának oka a túl alacsony árrés. Ha nincs megfelelő árrés a termékeken, akkor könnyen előfordulhat, hogy a PPC hirdetésekre szánt összeg megközelíti vagy meghaladja a hasznot, ezáltal hiába hirdetünk, az eredmény a nullához konvergál majd.

Új webshop esetén feltétlen figyelembe kell venni a fent leírt javaslatokat, mert egy új online üzlet indítása mindig befektetéssel indul, ami a későbbiekben fog megtérülni. A növekedés beindulása pedig nagyban függ majd attól, hogy kihasználjuk-e a rendelkezésre álló lehetőségeket.

Ha úgy érzed, hogy még van potenciál a webshopodban, esetleg nem vagy elégedett a hirdetéseid hatásfokával és gatyába akarod rázni az eredményeket, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot.

Nézzük meg, hogy mit tehetünk a Te webshopod növekedése érdekében!

Hivatalos Google Partnerek vagyunk!

Ez azt jelenti, hogy szaktudásunkat a Google is elismeri, mert rendelkezünk a szükséges ismeretekkel, partnereink hirdetéseit pedig megfelelően beállítjuk és karbantartjuk.

Tegyük együtt sikeresebbé a vállalkozásodat – írj nekünk!



    Mióta van jelen a vállalkozásod a piacon?

    Van-e jelenleg weboldalad?

    Jelenlegi weboldalad címe

    Miben szeretnéd a segítségünket kérni?

    Korábban hirdettél már a Google rendszerében?

    A kezelési díjon felül havonta mekkora keretet szánnál Google hirdetésekre?

    Milyen mértékű közösségi média jelenléttel bírsz?

    Milyen közösségi média oldalon vagy már jelen?

    A kezelési díjon felül havonta mekkora keretet szánnál Social hirdetésekre?

    Milyen jellegű weboldalra lenne szükséged?

    Kérlek röviden foglald össze, mivel foglalkozik a céged: