Webshop eladások növelése online eszközökkel
#webshop #marketing #google-ads #facebook
Ha épp új webshopot készülsz indítani, vagy egy meglévő webshop bevételét szeretnéd növelni, akkor bizonyára tudod, hogy nem csak a vásárlások száma és a bevétel értéke, hanem a megfelelő mértékű megtérülés is kiemelten fontos. Hisz mi másért hirdetnénk?
Az alábbiakban olyan példákat mutatunk be, amik nagy mértékben növelhetik az eladások és a hirdetési megtérülés mértékét. Ehhez számos eszköz és lehetőség áll rendelkezésre, de használatuk előtt győződj meg róla, hogy webshopod technikai lehetőségeiből kihoztad a maximumot.
A hirdetések növelése vagy javítása előtt az alábbiakat érdemes megvizsgálni:
A legfontosabb pedig: WEBANALITIKA!
A weboldalad/webshopod mérje megfelelően a látogatói és az e-kereskedelmi adatokat, mert csak ez alapján lehet eredménynövelő döntéseket hozni!
A mérés nemcsak Neked nyújt tájékozódási pontokat, de a hirdetések javításához is elengedhetetlen adatokat biztosít.
Lehetőségek a webshop eredmények növelésére:
1. Álljunk több lábon!
Kifejezetten ajánlott a többcsatornás kommunikáció használata. Ez legalább a Google Ads, Facebook és hírlevél hármas szintjét érje el, de érdemes rendszeres online cikkekkel, SEO-val és további közösségi oldalakkal is kiegészíteni a jelenlétünket.
Az egyik ügyfelünk webshopjának fő bevételi forrását a Google hirdetések jelentik. Azonbanban jól látszik, hogy csak a bevétel 55%-a származik a Google hirdetésekből, ami a lefedettség miatt már nem nagyon növelhető tovább. Többcsatornás kommunikációval, a „sok kicsi sokra megy” elvvel viszont közel megkétszerezzük a webshop forgalmát, mindamellett a hirdetések átlag 4-6-szoros megtérüléssel (ROAS) működnek.
2. Megfelelő célzás és beállítások
Az egyes csatornákhoz és hirdetésekhez válasszunk megfelelő célokat (pl. webshop esetében a vásárlás a megfelelő cél, nem pedig a hirdetések első helyen történő megjelenítése). Rendszeresen vizsgáljuk meg a beállításokat az eredmények tükrében, hogy ne égessük a péntz olyan hirdetésekre, amik nem működnek.
3. A már meglévő vásárlók megtartása (remarketing)
A webshop az új vásárlókból növekszik, de a meglévő vásárlók megtartásával válik igazán nyereségessé. Ugyanis aki egyszer már vásárolt, azt sokkal olcsóbb újabb vásárlásra rávenni, mint egy új vevőt megszerezni. Ehhez elengedhetetlen a remarketing (visszacélzó) hirdetések használata, és a vásárlói hűséget fokozó kedvezmények alkalmazása.
Egy 1 hónapos remarketing kampányt követő vásárlási hullám.
Kiemelten fontos, hogy rendszeres figyelmet fordítsunk a meglévő vevőinkre. Azok, akik már egyszer bizalmat szavaztak nekünk, sokkal könnyebben vehetők rá egy újabb vásárlásra, így egy gyengébb időszakban remarketing segítségével könnyen növelhető a forgalom.
4. Cross-sell és upsell értékesítés használata
Aki épp a vásárlás hevében ég, annak sokkal könnyebb eladni egy kiegészítő vagy egy akciós terméket. Feltétlen járj utána, hogy a webshopod milyen cross-sell/upsell technikai lehetőségekkel bír, mert átlagosan 3-5%-al növelheted az leadásokat ezzel az egyszerű módszerrel.
5. Pop up (felugró) ablakok használata
A gyakorlati adatok alapján az oldaladat elhagyni készülő potenciális vásárlók 10-15%-a is megállítható egy a kilépési szándék pillanatában felugró kedvezménnyel vagy ajánlattan, és sikeresen rávehető egy kívánt cselekvésre. Ezzel a módszerrel könnyen növelhető pl. a hírlevél feliratkozók listája, vagy egy egyszeri ingyenes kiszállítás kuponnal vehetjük rá a felhasználót, hogy nálunk vásároljon.
A pop up módszer különösen jól működik a kosár oldalon. A kosarát elhagyni készülő (forró állapotból épp kihűlő) vásárlót jó eséllyel meg lehet fogni egy picivel értékesebb kedvezménnyel vagy ajánlattal. Gondolj csak bele: ha egy fizikai üzletben egy vásárló a telepakolt kosarát lerakná a kassza előtt és otthagyna téged, nem akarnád mindenáron rávenni, hogy mégis vásároljon?
6. Adatalapú döntéshozatal
A Google Analytics (GA4) és Facebook (Meta) által mért adatok meglepő hatékonysággal járulhatnak hozzá a hirdetések és a webshop eredmények javításához, ezért nagyon fontos, a mérőkódók megfelelően működjenek az oldaladon.
Ha webshop hirdetéseket futtatsz, feltétlen nézd meg az alábbi mutatókat:
A fenti szempontokat figyelembe véve még egy rosszul teljesítő webshopnál is beindítható a növekedés.
Egy új ügyfelünk webshopjában szinte minden rosszul volt beállítva, ami csak szóba került ebben a cikkben. Az alapvető beállítások helyrerakásával – még kevesebb hirdetési költésggel is – már egyetlen hónap alatt közel megduplázódott a forgalom a tavalyi év azonos időszakához képest, és a növekedés még csak most kezdődött el.
Időként találkozunk azzal a problémával, hogy a megtérülés elmaradásának oka a túl alacsony árrés. Ha nincs megfelelő árrés a termékeken, akkor könnyen előfordulhat, hogy a PPC hirdetésekre szánt összeg megközelíti vagy meghaladja a hasznot, ezáltal hiába hirdetünk, az eredmény a nullához konvergál majd.
Új webshop esetén feltétlen figyelembe kell venni a fent leírt javaslatokat, mert egy új online üzlet indítása mindig befektetéssel indul, ami a későbbiekben fog megtérülni. A növekedés beindulása pedig nagyban függ majd attól, hogy kihasználjuk-e a rendelkezésre álló lehetőségeket.