Hogyan sokszoroztuk meg egy villanyszerelő vállalkozás konverzióit?

#Google Ads hirdetéskezelés  #esettanulmány  #PPC  #online marketing

Minden vállalkozás, legyen az kicsi vagy nagy, akkor marad nyereséges és életképes, ha folyamatosan új ügyfelekkel, vásárlókkal látjuk el a céget. De mit lehet csinálni akkor, ha a korábban működő megoldások eredményei egyszer csak elapadnak, és nem jönnek az új ügyfelek?

Egy lakossági villanyszereléssel foglalkozó ügyfelünk pontosan ilyen problémával keresett meg minket.
Saját kezűleg beállított Google Ads hirdetésekkel hirdették magukat, s a korábban működő megoldások egyre kevesebb megkeresést hoztak. Hiába emelték egyre tovább a költségkeretet, végül már egyetlen egy új megkeresés sem érkezett.

Egy Google Ads fiók audit keretében megvizsgáltuk a korábbi eredményeket és a jelenlegi helyzetet, amiből hamar le is vontuk a következtetéseket.

Az ok feltárása – a piaci helyzet megvizsgálása

A probléma fő forrása az volt, hogy az elmúlt években megnövekedett a lakossági villanyszerelést kínáló vállalkozások száma az online hirdetési rendszerben – vagyis egyre többen álltak rá a Google és Facebook hirdetésekre.
A hirdetők számával együtt nőtt a verseny is, így a legfontosabb kulcsszavaknak drasztikusan megnőtt a kattintási költsége.

A „villanyszerelő” kulcsszavakra, habár a havi keresések száma sok, akár 600-700 Ft-ba is kerülhet egy kattintás, ami nagyon magasnak számít.

Az ügyfél meggondolatlanul beszállt az árversenybe és a kattintási költségek drasztikusan elszálltak.
2023 májusában már 945 Ft-ot fizetett egyetlen kattintásért!

A megfelelő beállítások alkalmazása

A Google Ads hirdetéskezelés megkezdésekor újraterveztük a hirdetéseket, a szövegezésben pedig a cég fő erősségeit emeltük ki (sos villanyszerelés, azonnali problémaelhárítás, 0-24 elérhetőség).
A már nem működő kampányokat kikapcsoltuk, eltávolítottuk a gyenge teljesítményű kulcsszavakat, s kizártuk azokat a demográfiai csoportokat (pl. 18-25 éves fiatalok), akiktől korábban még egyetlen megkeresés sem érkezett.

Eltávolítottuk az automatikusan létrehozott és rosszul beállított konverziókat, s fő konverziós célként a hirdetésekből és a weboldalról történő híváskattintást állítottuk be.
További hátrányt okozott, hogy a cég weboldalán a hajtás feletti rész (az érkezéskor egyből látszódó tartalom) nem tartalmazott kapcsolati adatokat. Ezt korrigálva telefonhívásra ösztönző szövegezést és elérhetőséget tettünk a főoldal elejére, hogy a látogatónak gondolkodnia se kelljen, mi a feladata.

Mivel az ügyfélnek már nagyon szüksége volt az új megkeresésekre, az első két hétben magasabb költséggel (heti 100.000 Ft) futtattuk a hirdetéseket, hogy minél hamarabb megfelelő mennyiségű adathoz jussunk, amiből tovább tudjuk optimalizálni a rendszert.

Az új beállításokkal a vállalkozás hamar a leggyakrabban megjelenő villanyszerelő szolgáltatás lett, de valami még nem stimmelt. Az első két hétben elmaradtak a várt eredmények – alig érkezett néhány megkeresés.

Az időközben összegyűlt kattintási és látogatói adatokból kiderült, hogy a „villanyszerelő” kulcsszóra nem csak a villanyszerelőket kereső lakosság, hanem maguk a villanyszerelők is nagyon sokszor rákeresnek, pl. „villanyszerelő munka/állás/ismeretek/oktatás/továbbképzés/fizetés/bolt/tervrajz” és egyéb kombinációkkal, ami elvitte a kattintások és a büdzsé nagy részét, és természetesen egy megkeresést sem hozott.

A fenti példából jól látszik, mennyire fontos a kizáró kulcsszavak használata! A „villanyszerelő” kulcsszó, mint a fiók egyik fő kulcsszava természetesen nem hagyható el, hisz akkor a releváns keresésekre sem jelenne meg a cég. De megfelelő mennyiségű adattal feltárhatók a fals keresések, és minden irreleváns keresési kifejezés kizárható a jövőbeli keresésekből.

Amint kizárása kerültek az irreleváns keresések és „fellélegzett a rendszer”, szinte azonnal beindultak a hívásokból származó konverziók, mert az algoritmus innentől csak olyan kereséseknél jelenítette meg a hirdetéseket, akik tényleg villanyszerelőt keresnek.

Jól látszik, hogy a kizáró kulcsszavak hozzáadása után egyből megjelentek a konverziók.

Az ügyfél visszajelzései alapján a délutáni és esti időszakban sokkal többször hívják őket, mint reggel vagy délelőtt, ezért további optimalizálásként -30%-os ajánlatkorrekció került beállításra a délelőtti és +30%-os korrekció a délutáni időszakokra (vagyis délután többet vagyunk hajlandóak fizetni egy kattintásért, mint délelőtt).

Ezzel tovább növeltük a megkeresések számát, s két hét leforgása alatt +150%-kal növeltük a konverziók számát, -37%-os költségcsökkentés mellett!

Persze az adatok alapján itt még bárki mondhatná, hogy „Hagyjad már, a néhány konverzióból kicsivel többet csinálni az mindjárt 150%-os eredmény? Nem kell a bullshit ferdítés…

Itt jön az 50-szeres növekedés!!!

Szerencsére a hirdetések eredményei itt nem álltak meg!
Az optimalizált rendszer fixen havi 200 ezer Ft költéssel, a weboldalon elhelyezett gombokból és a Google Ads hirdetésekből származó közvetlen híváskonverziókból néhény hónap után a hívások száma már elérte a havi 200-at! A legutóbbi 90 napot vizsgálva ezzel 4.814%-os, vagyis majdnem 50-szeres növekedést értünk el!

Ha szeretnéd, hogy egy hozzáértő, tapasztalt csapat kezelje a hirdetéseid és a Te cégedben is hasonló eredményeket érjen el, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot!

Ha nem vagy biztos benne, hogyan értelmezd a rendelkezésre álló adataidat, vagy hogyan tudod hatékonyabbá tenni a marketingedet, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot.

Nézzük meg, hogy mit tehetünk a Te vállalkozásod növekedése érdekében! 🙂

Hivatalos Google Partnerek vagyunk!

Ez azt jelenti, hogy szaktudásunkat a Google is elismeri, mert rendelkezünk a szükséges ismeretekkel, partnereink hirdetéseit pedig megfelelően beállítjuk és karbantartjuk.

Tegyük együtt sikeresebbé a vállalkozásodat – írj nekünk!

Kérlek vedd figyelembe, hogy a tapasztalatok alapján legalább havi 200.000 Ft-ot tudnod kell marketingre költeni ahhoz, hogy el tudjunk kezdeni segíteni a növekedésben.



    Weboldalad címe (ha van)

    Miben szeretnéd a segítségünket kérni?

    Kérlek röviden foglald össze, mivel foglalkoztok, és miben kéred a segítségünk: