A pincében zsákokban áll a burgonya és az alma? A kamrapolcon befőttek, zöldségek és savanyúságok sorakoznak, miközben a gerendáról füzérekben lóg a hagyma? Valószínűleg nem, s egyre kevesebben emlékeznek olyan időkre, amikor ez általánosnak volt mondható.
A mezőgazdasági értékesítés és a kereskedelmi modernizációnak köszönhetően már télen-nyáron széleskörűen elérhetők a legváltozatosabb friss zöldségek, gyümölcsök és egyéb élelmiszerek, ráadásul mindez egy helyen – a termetes élelmiszerláncok polcain. Növekvő kényelem a fogyasztónak, növekvő feszültség a termelőnek. Hogy miért?

Képzeljük el, hogy a termelők közvetlen környezetében rengeteg vásárló él, akiknek alig lehet kielégíteni a mennyiségbeli igényeit. Vásárló van, a termék mindig elfogy, az üzlet robog, s versenyezni is legfeljebb a lokális termelőkkel kell.
De mi van akkor, ha egy szupermarket a világ minden tájáról, közeli és távoli termelők tömegétől gyűjti be a válogatott minőségi termékeket, amit egy helyen, egy időben, alacsonyan tartott áron kínál a fogyasztónak? Akkor verseny van. Verseny az árakért, verseny a fogyasztókért, verseny a minőségért.
A kérdés az, hogyan lehet sikeresen versenyezni olyan helyzetben, ahol a fogyasztó döntését az ár, a minőség, a méret, az illat, a szín, a zamat, a csomagolás, a márka ismertsége, az évszak, a reklámok, a barátok, az érzelmek és a személyes tapasztalat mellett még további több tucat tényező befolyásolja?
Itt lép képbe az agrármarketing.

Agrármarketing élelmiszer termék értékesítés és a fogyasztók elérése - családi termelők

Kik használják az agrármarketing lehetőségeit?

Az agrármarketing eszközeit és lehetőségeit az agrárium minden területén alkalmazzák, a családi termelőktől kezdve az értékesítési szervezeteken, szállítókon és mezőgazdasági gépeszköz gyártókon át, egészen a tápanyag utánpótlás és növényvédelem területéig.

“A célzott kommunikáció és a kampányok végső célja a fogyasztók, vagyis a hétköznapi emberek elérése.”

Habár a termelés során felhasznált eszközök sokfélék, s minden szegmensnek megvan a maga célcsoportja, az agrármarketing és a mezőgazdasági értékesítés végcélja egy és ugyanaz: meggyőzni a fogyasztót, hogy a mi növényi vagy állati eredetű termékünket vegyék meg. Ha megszűnne az organikus élelmiszerek fogyasztása, a teljes ráépülő termelés is megszűnne. Hiszen ha nincs fogyasztó, akinek el lehet adni a terméket, akkor nincs termelés sem, amihez nem kellenek sem alapanyagok, sem gépek, sem egyéb eszközök.

Legyen szó hosszú távú szemléletformálásról, termékek újratervezéséről vagy felfuttatásáról, a kommunikáció kiterjesztéséről vagy villámkampányokról, a Green Edge segít megvalósítani az elképzelést.
Nem fogunk a marketing csodáiról szóló történetekkel jönni és nem is akarjuk megmondani, hogy csak így, vagy csak úgy lehet jól csinálni. Jól tudjuk, hogy ahány a vállalat, annyi a megfelelő módszer. Mi ennek a megfelelő módszernek a megtalálásában, javításában, vagy a szemléletmód bővítésében segítünk!