Az agrárszektor keretein belül sok olyan vállalkozás van, ahol felmerül a kérdés, egyáltalán van-e szükség marketingre (esetünkben agrármarketingre), pláne ha egy termék hasznos/ötletes/keresett, netán még egyedülálló is a piacon…

A kérdés megválaszolása előtt érdemes néhány fogalmat tisztázni, ugyanis már önmagában a „marketing” szó is kiválthat olyan érzéseket, aminek hatására a parasztvakítás, nagyotmondás vagy nagyot ígérés jut az eszünkbe.
Az eszközök és megoldások terén az agrármarketing sok mindenben egyezik a “hétköznapi” marketinggel, hisz célja az, hogy a termékünk vagy szolgáltatásunk eljusson a potenciális vásárlóig, akit pedig rá is akarunk bírni a vásárlásra. Az agrármarketing célja végső soron a termékek, szolgáltatások sikeres eladása (eljuttatása az előállítótól vagy termelőtől a fogyasztóig) és ezáltal a bevétel növelése.

Tehát van-e szükség agrármarketingre, ha a termék alapvetően jó és a vállalkozás is sikeres?
Természetesen van! Szakmai tapasztalat nélkül nem mindig egyszerű megtalálni és megszólítani a megfelelő célcsoportot, arról nem is beszélve, hogy az ügyfeleket meg is kell tartani, vagy újakat kell találni. A digitális lehetőségek is folyamatosan bővülnek. Az online kommunikáció sokkal többről szól, mint egy weboldal és egy Facebook profil fenntartása (amit sokszor még csak nem is a megfelelően használnak).

Egy termék vagy szolgáltatás a piaci és fogyasztói szokások változása kínálta lehetőségektől függően más és más hozzáállást, stratégiát, kommunikációt és eszközöket igényel a sikeres értékesítéshez. Egy jó ötlet önmagában nem elég. A hosszan tartó sikerhez részletesen kidolgozott stratégiára van szükség.

“A változásokra reagálni és a megoldásokat megtalálni nem kevés tapasztalatot, időt és szakértelmet igényel, s itt lép képbe az agrármarketing.”

Megérteni és megoldani egy népszerű márka vagy termék problémáit egy dolog. Megérteni és megoldani egy az agrárium területéhez tartozó márka vagy termék problémáit pedig merőben másik. Az agrármarketing akkor lehet eredményes, ha sikeresen megértjük a mezőgazdaság, az erdészet, az élelmiszeripar, a természetvédelem és a turisztika problémáit.
De ki is értené meg jobban, mint aki napi szinten benne dolgozik?
Mi a Green Edge-nél napi szinten benne vagyunk. Munkatársaink a modern marketingszemlélet mellett agrárágazati tapasztalattal és képzettséggel garantálják a legjobb eredményeket!
Szeretjük. Értjük. Csináljuk. Mi tudjuk: fontos, hogy megértsük egymást.

Agrármarketing stratégia alkalmazása az agrárium minden területén.